Thomas Sloth er grundlægger af virksomheden i-Strategi, som han etablerede tilbage i 2010. Idéen opstod på baggrund af hans succes med familiefirmaet nemmegaver.dk, hvor han stod for salget og den digital markedsføring, mens konen sørgede for at løse de administrative opgaver.

Han forudså, at der gemte sig et stort kundepotentiale. Kunder, som havde brug for at få deres produkter til at rangere højt i google-søgninger, få tilført et unikt design og høj brugervenlighed.

I 2011 flyttede han ind hos Vækstfabrikken i Holbæk, men holdt fast i sit deltidsjob som lærer og skolebibliotekar, udover at supplere indkomsten med foredragsvirksomhed.

Vækstfabrikken gav mig et kvalificeret netværk
Thomas har haft mange gode oplevelser på Vækstfabrikken Holbæk og kunne ikke se sig selv sidde i slåbrok og arbejde fra privaten.

Jeg var tiltrukket af den direkte kontakt og sparring henover bordet med mine medvækstfabrikanter. En gang om måneden var der husmøde med en facilitator. I tilbuddet, som jeg har benyttet, har der været endagskurser i iværksætteri, salg, markedsføring og finansiering. Her fik jeg belyst de områder, som man som nyetableret virksomhed skal have helt styr på.

Overvejelser og udfordringer i processen
Thomas har gjort sig mange overvejelser i forhold til, om han skulle drive virksomheden som privatkonsulent eller have ansatte.

Det første ville i starten give flere penge og færre bekymringer, for sæt nu jeg var nødsaget til at dreje nøglen om. Pludselig gambler man jo med andre menneskers tilværelse og i værste fald, må de gå fra hus og hjem, men glæden ved at skabe en arbejdsplads oversteg heldigvis frygten for at gå fallit.

Økonomisk fundament

Jeg har taget af egen opsparing og har kun haft brug for en kassekredit på 50.000 kr. Ekspertisen har jeg købt mig til: Fx fandt jeg hurtigt ud af, at jeg ikke kunne undvære en dygtig revisor og bogholder.

Fremtidsplaner
Fra førhen at jagte alt, der blikende af guld, har Thomas nu er mere pragmatisk tilgang til at drive forretning. Hans plan er ikke topstyret, men foregår mere som en ad hoc-strategi.

I stedet for, at være den udførende kraft, der sidder og hardkoder hjemmesiderne, så bliver det fremtidige fokus mere salg og administration. Mit hovedkontor ligger i Holbæk, men jeg har også en kontorplads i Ballerup. Jeg tænker i filialer på sigt både på Sjælland, Fyn og Jylland, men først og fremmest skal jeg konsolidere min forretning det næste halve år.


FAKTA OM I-STRATEGI

  • Branche: Online Marketing.
  • Fakta: 4 fastansatte, 4 freelancere på timeløn og 1 praktikant samt en lønnet direktør.
  • Målgruppen: Små og mellemstore virksomheder.
  • Vækst i årlig omsætning: 80-100% pr. år.
  • Etableringsår: 2010.
  • Læs mere om i-Strategi

Læs mere om Vækstfabrikken Holbæk

Telefon

+45 3155 3035

Adresse

Marienbergvej 132,
4760 Vordingborg