Det er vigtigt at få styr på det praktiske og administrative arbejde fra start. Hvert år starter 30.000 nye virksomheder op klar til at realisere deres drøm. Men for at komme rigtigt i gang er det vigtigt at få styr på alle de praktiske sager i forbindelse med din virksomhed. Det kan være en stor mundfuld, men jo bedre du får styr på det praktiske fra start, jo mere tid og overskud har du til at drive og udvikle din virksomhed.

For at hjælpe dig på vej, og gøre din virksomhedsstart så glidningsfri som mulig, har vi samlet en liste over de 6 vigtigste startup opgaver. Læs dem her:

  1. Registrer din virksomhed
    For at komme i gang med at realisere din virksomhed skal du starte med at registrere den. Det er vigtigt, at registrering sker korrekt, så du bliver registreret for de rigtige pligter, herunder moms, afgifter mm. Du kan registrere din virksomhed på virk.dk, når det er gjort, modtager du automatisk et registreringsbevis. Find en guide til registrering og skat her.
  1. Opret en digital postkasse til virksomheden
    For at kunne modtage vigtige informationer fra det offentlige skal du have oprettet en digital postkasse til din virksomhed. Vigtige informationer f.eks. frister kan du også få servicemails om i din personlige mailbakke, men det vil være her at du modtager størstedelen af din erhvervsrelevante e-mails fra det offentlige.
    Du kan oprette din virksomheds digitale postkasse på virk.dk og oplyse din mailadresse i TastSelv Erhverv – så er du godt dækket ind til at modtage vigtige informationer fra det offentlige.
  1. Opret en Nemkonto til din virksomhed
    Nemkonto er en almindelig konto i din virksomheds bank, hvor du kan modtage penge fra bl.a. SKAT m.fl.
    Du kan nemt oprette en Nemkonto her.
  1. Opdater din forskudsopgørelse
    Oplys til SKAT, når du får indkomst via din nye virksomhed, ved at ændre i din personlige forskudsopgørelse på SKATs hjemmeside. Så er du sikker på, at din skat bliver beregnet korrekt og kan undgå skattesmæld.
  1. Gem alle regninger og fakturer
    For at kunne lave dit moms- og skatteregnskab skal du bruge alle dine regninger og fakturaer – husk derfor at gemme dem! SKAT har en app til hjælp med korrekt bogføring, find den her.
  1. Husk at indberette – til tiden!
    Som nyregistreret virksomhed skal du indberette moms fire gange årligt, også selvom du ikke har haft nogen indtægter eller udgifter – i så fald skal du indberette nul kr.!


Lad os hjælpe dig videre!

Når alt det praktiske er på plads, får du mere tid og overskud til at drive og udvikle din virksomhed. Her kan Vækstfabrikkerne hjælper dig med at nå nye højder. På Vækstfabrikkerne får du de optimale rammer for at udvikle din virksomhed, og du får et komplet udviklingsforløb med workshops, sparring, mentorordning, netværk og selvfølgelig kontorplads. Vi skræddersyer dit forløb efter din virksomheds behov og mål og følger dig tæt gennem hele forløbet.

Læs mere om forløbbet her og kontakt os i dag på telefon +45 3155 3035 eller på mail info@vaekstfabrikkerne.dk.

Du kan læse mere om de første vigtige opgaver hos SKATOBS! Se bort fra informationer om NemID, du kan nemlig nu bruge din private NemID til digital indberetning.

Telefon

+45 3155 3035

Adresse

Marienbergvej 132,
4760 Vordingborg