Skriv en god pressemeddelelse

Underviser: Stefan Poulsen, Presse- og kommunikationschef i Væksthus Sjælland

På denne workshop lærer du at skrive en god pressemeddelelse, du går derfra med en konkret én, og du får også hjælp efterfølgende! Du får Hands-on træning i at skrive en god pressemeddelelse og sælge den ind til medierne med konkrete værktøjer, som du kan tage med hjem efterfølgende.

PR er omtale i medierne, som har højere troværdighed end hvis man har købt en annonce. Men for at du kan lære at håndtere god PR, er du nødt til at have styr på, hvordan du henvender sig til medierne. Det første step for at få omtale i medierne er en god og velunderbygget historie. På denne workshop lærer du, hvordan du skærer en pressemeddelelse, som har interesse for andre end dig selv. Samtidig vil du lære om medievalg og mediedatabaser mm. Du lærer bl.a., at:

  • Finde den gode historie
  • Skrive den gode historie
  • Sælge den gode historie til de rigtige medier. Herunder vil du blive bekendt med:
  • Nyhedstrekanten
  • De 5 nyhedskriterier
  • Forskellen på at være ekspertkilde, partskilde eller erfaringskilde
  • Ikke-prøven og andre vigtige værktøjer (KISS og show it, don’t tell it)
  • Den skarpe vinkling
  • Mediebilledet i dag
  • Hvordan man skriver til forskellige medier

Udbytte: Du får mulighed for at komme med dine egne historier og cases og går fra workshoppen med en færdig pressemeddelelse og en oversigt over relevante medier.

Tilmeldingsoplysninger:

Den 6. juni 2017, kl. 9-16 tilmeld her – lokation VF Næstved

Telefon

+45 3155 3035

Adresse

Marienbergvej 132,
4760 Vordingborg